مشاوره دبیرستان شهید بهشتی نورآباد دلفان

مشاوره دبیرستان شهید بهشتی نورآباد دلفان
 
علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 695
بازدید کل : 166924
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1





سوالات و پاسخهاي مربوط به معرفي واعزام مشمولان 

با توجه به تغييراتي كه در قانون وظيفه عمومي صورت گرفته، سن مشموليت در حال حاضر چه سني است؟ جواب : برابر ماده (2) قانون خدمت وظيفه عمومي، هر فرد ذكور ايراني در ماهي كه طي آن ماه به سن 18سال تمام مي‌رسد مشمول مقررات خدمت وظيفه عمومي است.

چه مداركي نشان‌دهنده رسيدگي به وضع مشموليت افراد مي‌باشد؟

 جواب:مدارك زير نشان‌دهنده رسيدگي به وضع مشموليت افراد بوده و دارندگان آن مي‌توانند حسب مورد از خدمات موضوع ماده 10 قانون وظيفه عمومي بهره‌مند شوند:

الف: كارت پايان خدمت دوره ضرورت. 
 ب : كارت معافيت دايم.
 پ : برگ معافيت موقت در مدت اعتبار آن.
 ت : برگ آماده به‌خدمت بدون غيبت در مدت اعتبار آن.
 ث گواهي اشتغال به تحصيل (معافيت تحصيلي) در مدت اعتبار آن.
 ج : گواهي اشتغال به خدمت براي كاركنان وظيفه.
 چ : گواهي اشتغال به خدمت براي كاركنان نيروهاي مسلح و افراد متعهد خدمت در دستگاه‌هاي غيرنظامي.
 ح :گواهي صادره از واحدهاي وظيفه عمومي.

 افرادي كه ترك تحصيل كرده و يا زير سن مشموليت ديپلم مي‌گيرند، در چه زماني بايد خودشان را براي خدمت سربازي معرفي كنند؟

جواب : اين دسته از افراد پس از رسيدن به 18 سالگي تمام، شش ماه مهلت دارند كه خود را معرفي كنند در غير اين صورت وارد غيبت مي‌شوند مگر اينكه در مهلت شش ماه، در دانشگاه قبول شده و وارد دانشگاه شوند.

 افرادي كه در حين تحصيل به سن مشموليت مي‌رسند بايد چه اقدامي انجام دهند؟

جواب : افرادي كه در حين تحصيل به سن مشموليت مي‌رسند، تا زماني كه برابر مقررات به تحصيل خود ادامه مي‌دهند براي آنان معافيت تحصيلي صادر شده و از اعزام به خدمت دوره ضرورت معاف مي‌باشند.

 دانش‌آموزان و دانشجويان در چه زماني بايد خود را براي انجام خدمت سربازي معرفي نمايند؟

جواب : دانش‌آموزان و دانشجويان مشمول در صورت ترك تحصيل، انصراف، اخراج يا فراغت از تحصيل بايد حداكثر ظرف مدت يك سال خود را براي انجام خدمت سربازي معرفي نمايند مگر اينكه در مهلت يك‌ساله بعد از فراغت از تحصيل، در دانشگاه قبول شده و وارد دانشگاه شوند.

 مصاديق غيبت كدامند؟ به عبارتي در چه صورتي افراد وارد غيبت مي‌شوند؟

 جواب : مشمولين خدمت وظيفه عمومي كه براي رسيدگي و يا اعزام احضار مي‌شوند چنانچه در مهلت يا موعد مقرر خود را معرفي نكنند غايب شناخته مي‌شوند. موارد غيبت به شرح زير مي‌باشد:

 الف :افرادي كه پس از رسيدن به سن 18 سال تمام، ظرف مدت شش ماه خود را معرفي نكنند (اين بند شامل افرادي مي‌شود كه قبل از سن مشموليت ترك تحصيل كرده و يا ديپلم گرفته باشند و در مهلت 6ماهه معرفي، وارد دانشگاه نشده باشند).

  ب :دانش‌آموزان و دانشجويان مشمولي كه پس از ترك تحصيل، انصراف، اخراج و يا فراغت از تحصيل، ظرف مدت يك سال خود را معرفي نكرده باشند.

پ :مشموليني كه معافيت موقت دريافت داشته و پس از انقضاء مدت اعتبار، ظرف يك ماه خود را براي تجديد رسيدگي معرفي نكنند.

 ت : كاركنان نيروهاي مسلح و متعهدين خدمت در دستگاه‌هاي غير نظامي كه پس از استعفاء يا بركناري، ظرف مدت 6 ماه خود را معرفي نكنند.

 ث :دانش‌آموزان و دانشجويان مشمول كه مدت تحصيل آنان بيش از سقف مجاز به طول انجاميده باشد.

 ج :مشمولاني كه براي آنان برگ آماده به خدمت صادر شده ولي در موعد اعزام حاضر نشوند.

 فرزند من متولد 18/6/1373 مي‌‌باشد وي از چه تاريخي وارد سن مشموليت مي‌شود؟

 جواب : فرزند شما در 18 سالگي تمام يعني از تاريخ 1/6/1391 به سن مشموليت خواهد رسيد.

براي تمديد تاريخ اعزام بايد چگونه اقدام نمايم؟

جواب :شما بايد براي ثبت درخواست تمديد تاريخ اعزام، به يكي از دفاتر پليس + 10 در شهرستان محل سكونت خود مراجعه كنيد. درخواست شما توسط وظيفه عمومي بررسي مي‌شود چنانچه داراي معاذير موجه براي تعويق اعزام باشيد، ‌اعزام شما به تعويق خواهد افتاد. در هر حال پس از گذشت 48 ساعت براي اطلا‌ع از نتيجه درخواست خود مجدداً به دفتر پليس‌+ 10 مراجعه نماييد.

 افرادي كه متقاضي خدمت در سازمانها در قالب امريه سربازي هستند بايد از چه طريقي اقدام نمايند؟

جواب : اين افراد بايد در مهلت معرفي يك ساله كه بعد از فارغ‌التحصيلي از دانشگاه در اختيار دارند ‌درخواست خود را به سازمان مربوط ارايه دهند و در صورت موافقت آن سازمان، حداقل دو ماه قبل از پايان مهلت يك ساله معرفي و متناسب با تاريخ پذيرش امريه،‌ درخواست اعزام خود را از طريق دفتر پليس + 10 ثبت نمايند.

 متولدين 1372 بر اساس قانون جديد وظيفه عمومي تا چه تاريخي مهلت دارند خود را معرفي كنند؟

جواب : با توجه به اينكه با اجراي قانون جديد، ‌سن مشموليت و تاريخ معرفي مشمولان با تغييراتي مواجه شده است و ممكن است بعضي از مشمولان به خصوص مشمولان متولد 1372 به دليل عدم آگاهي از مقررات جديد  وارد غيبت شوند لذا به مشمولان متولد 72 اعم از ديپلم و زير ديپلم چند ماه فرجه ارفاقي براي معرفي داده شده است. بنابراين اين دسته از مشمولان حداكثر تا 31/6/91 مهلت دارند خود را معرفي نمايند در غير اين صورت وارد غيبت خواهند شد. ضمناً مشمولاني كه متولد 72 هستند و در دي‌ماه 90 ديپلم يا پيش‌دانشگاهي گرفته‌اند برابر قانون جديد، بعد از فراغت از تحصيل (اخذ ديپلم يا پيش‌دانشگاهي) يك سال مهلت معرفي دارند.

منبعhttp://police.ir

 



نظرات شما عزیزان:

1
ساعت16:05---21 مهر 1391
سلام من متولد 1372/12/20 هستم پيش دانشگاهي را تو سال 1391خردادماه گرفتم امسال كنكور دادم براي پشت كنكور ماندن چه شرايت وچه مراحلي را بايد طي كنم؟؟؟تشكر
پاسخ: با سلام دوست عزیز براساس قانون خدمت وظیفه عمومی، فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی چنانچه ظرف مدت یک‌سال از تاریخ فراغت از تحصیل در مقطع متوسطه در دانشگاه پذیرفته شوند با اخذ معافیت تحصیلی می‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند.د رغیر این صورت غایب حساب شده و حق شرکت در کنکور ا ندارند ، بنابراین فعلا راه قانونی وجود ندارد
پاسخ:پاسخ: با سلام دوست عزیز براساس قانون خدمت وظیفه عمومی، فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی چنانچه ظرف مدت یک‌سال از تاریخ فراغت از تحصیل در مقطع متوسطه در دانشگاه پذیرفته شوند با اخذ معافیت تحصیلی می‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند.د رغیر این صورت غایب حساب شده و حق شرکت در کنکور ا ندارند ، بنابراین فعلا راه قانونی وجود ندارد


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, توسط غلامی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک