مشاوره دبیرستان شهید بهشتی نورآباد دلفان

مشاوره دبیرستان شهید بهشتی نورآباد دلفان
 
علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 669
بازدید کل : 166898
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1





نشست خبري مديركل امور تربيتي و مشاوره آموزش و پرورش
اجراي آزمون تشخيص استعداد و استرانگ شغلي و آزمون سلامت رواني و رفتاري دانش آموزان از امسال در سوم راهنمايي و اول دبيرستان

مدبيركل امور تربيتي و مشاوره آموزش و پرورش از برگزاري سه آزمون سلامت رواني و رفتاري، تشخيص استعداد و استرانگ شغلي در دي و آذرماه براي دانش‌آموزان سوم راهنمايي و اول متوسطه خبر داد. 

حسن فرازنده خالدي در نشست مشترك با رييس آمار و فناوري اطلاعات و ارتباطات با موضوع بهداشت روان گفت: 24 مهرماه همزمان با آغاز هفته بهداشت روان برنامه‌هايي در مدارس كشور برگزار مي‌شود.

وي افزود: علاوه بر برنامه‌هاي استاني، وزارت آموزش و پرورش نيز پيشنهاداتي را براي توسعه بهداشت روان و اهميت مسايل بهداشتي ـ رواني به استان‌ها ابلاغ كرده است تا اين موضوع مهم در صدر برنامه‌هاي اين هفته و سال تحصيلي قرار گيرد.

مديركل امور تربيتي و مشاوره آموزش و پرورش تصريح كرد: اتفاقاتي كه در بين افراد جامعه رخ مي‌دهد، برگرفته از نوع تفكر، نگرش و رفتارهاي غلطي است كه با توجه به مشكلات رواني به وجود مي‌آيد؛ لذا مي‌توان گفت ناهنجاري‌ها، برخاسته از افسردگي و عدم بهداشت روان در جامعه است.

وي ادامه داد: هر قدر كانون خانواده صميمي و بهداشت رواني سالمي داشته باشد به همان ميزان خانواده بزرگ جامعه، كشور و جهان نيز در مسير حيات طيبه قرار خواهد گرفت.

وي تاكيد كرد: در اين راستا براي به روز كردن اطلاعات بهداشت رواني دانش‌آموزان و متناسب‌سازي آن با ذائقه و نياز دانش‌آموزان بايد به بهترين شكل ممكن اين اطلاع‌رساني در فضايي سايبري و با استفاده از فناوري‌هاي به روز صورت گيرد كه در اين حوزه تصميمات و برنامه‌هاي خوبي در آموزش و پرورش شكل گرفته است.

خالدي گفت: يكي از برنامه‌هايي كه وزارت آموزش و پرورش براي سال تحصيلي جاري براي دانش‌آموزان در نظر گرفته است برگزاري سه آزمون براي حدود سه ميليون و 600 هزار دانش‌آموز پايه سوم راهنمايي و اول متوسطه است كه زمان دقيق برگزاري آزمون پس از تصويب شوراي معاونين وزارت اعلام مي‌شود.

وي گفت: بر اين اساس آزمون تشخيص استعداد و استرانگ شغلي در آذرماه و آزمون سلامت رواني و رفتاري دانش‌آموزان در ديماه برگزار خواهد شد.

وي با بيان اينكه همه دانش‌آموزان اين دو پايه در آزمون شركت خواهند كرد گفت: برنامه‌ريزي براي برگزاري زمان اين آزمون به گونه‌اي خواهد بود كه تداخلي با امتحانات ميان‌ترم دانش‌آموزان نداشته باشد.

به گفته مدير كل امور تربيتي و مشاوره آموزش و پرورش هدف از برگزاري آزمون استرانگ شغلي استعداديابي دانش‌آموزان و شناساندن محيط‌هاي شغلي است و اين آزمون با استانداردهاي جهاني مطابقت دارد ضمن آنكه طراحي آزمون توسط اساتيد دانشگاه براي نخستين بار و به صورت كاملا بومي طراحي شده است.

وي تصريح كرد: با توجه به اينكه توسعه متوازن شغل در جامعه يكي از مهمترين برنامه‌هاي توسعه پنجم است، بايد آشنايي دانش‌آموزان با شغل‌هاي متناسب به صورت كاملا علمي صورت گيرد؛ از اين رو مي‌توان گفت كه بسياري از رشته‌هاي دانشگاهي حال حاضر نياز به تعطيلي دارد و برخي رشته‌ها نيز بايد راه‌اندازي شود.

مديركل امور تربيتي و مشاوره آموزش و پرورش هدف ديگر از برگزاري اين آزمون‌ها را شناسايي ميزان نشاط و شادابي، بررسي محتواي دروس، بررسي محيط‌هاي اجتماعي و مسايل آن برشمرد و گفت: نتايج اين آزمون براي برنامه‌هاي كلان امنيتي و منطقه‌اي در خارج از مدرسه در اختيار برنامه‌ريزان كشور قرار مي‌گيرد.

وي گفت: دوسال طول كشيده تا اين آزمون طراحي شود و دفترچه آزمون در 300 سوال به صورت چهار گزينه‌اي در اختيار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

مديركل امور تربيتي و مشاوره آموزش و پرورش بيان كرد در حال حاضر21 هزار مشاور در مدارس وجود دارد اين در حاليست كه مطلوب آموزش و پرورش وجود حداقل يك مشاور در هر مدرسه است.

وي تاكيد كرد: بكارگيري مشاوره در مدارس با توجه به اقتضائات سني با اولويت مقاطع متوسطه، راهنمايي و ابتدايي صورت مي‌گيرد؛ به طوري كه در هر مدرسه متوسطه و راهنمايي به ازاي هر 15 دانش‌آموز يك ساعت مشاوره و در ابتدايي نيز به ازاي هر 20 دانش‌آموز يك ساعت مشاوره انجام مي‌شود، اما استاندارد تعريف شده براي مشاوره داشتن يك ساعت مشاوره براي هر پنج دانش‌آموز است.


طراحي و راه‌اندازي 20 باشگاه ويژه دانش‌آموزان

خالدي در ادامه از راه‌اندازي باشگاه دانش‌آموزان هميارمشاور در مدارس خبر داد و گفت: پنج باشگاه در شرف تاسيس است كه تا روز 13 آبان‌ماه رونمايي خواهد شد همچنين در صدد هستيم تا تعداد اين باشگاه‌ها را به 20 باشگاه افزايش دهيم.

به گفته وي هدف از راه‌اندازي باشگاه دانش‌آموزان هميار مشاور استفاده از دانش‌آموزان مستعد مشاوره براي ساير دانش‌آموزان است و اين دانش‌آموزان پس از شناسايي و استعداديابي هفته‌اي چهار جلسه آموزش خواهند ديد و بر اساس برنامه در هر كلاس يك هميار مشاور خواهيم داشت.

خالدي گفت: طرح باشگاه هميار مشاور سال گذشته در 20 درصد ازمدارس اجرا شد و امسال مقرر شده همه مدارس اين طرح را اجرايي كنند.

به گزارش ايسنا، همچنين دراين نشست يوسف نوري، رييس مركز آمار فناوري اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش نيز گفت: عليرغم اينكه گفته مي‌شود ريشه عمده ناسازگاري‌ها در خانواده است اما آموزش و پرورش بايد تدابير خاصي را براي سازگاري دانش‌آموزان با جامعه داشته باشد.

وي افزود: استخدام مشاوران و اختصاص مشاوره به پايه ابتدايي يكي از الزاماتي است كه وزارت آموزش و پرورش براي اين منظور انجام داده است.

نوري از راه‌اندازي پايگاه جامع نرم‌افزار مشاوره در مدارس خبر داد و گفت: در صدديم تا با راه‌اندازي سامانه‌اي براي پرونده مشاوره دانش‌آموزان، اين سامانه به ثبت‌نام الكترونيكي دانش‌آموزان متصل شود تا تربيت و هدايت دانش‌آموزان از طريق اوليا و معلمان مدارس در طول سال تحصيلي و تا پايان تحصيل ادامه داشته باشد.

وي گفت: از سوي ديگر اتصال مدارس به اينترانت ملي نيز از برنامه‌هاي جدي آموزش و پرورش است به طوري كه در حال حاضر 15 هزار مدرسه به اينترانت ملي متصل شده‌اند و 20 هزار مدرسه نيز در حال اتصال است.

 منبع:  

http://www.moshaver.medu.ir/IranEduThms/theme2/cntntpge.php?pgid=22&rcid=2


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ جمعه 20 آبان 1390برچسب:, توسط غلامی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک